Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 24 Feb 2013 19:46 Naslov sporočila: |
|
|
V osnovi se pojavi konstrukcijski "problem", saj naj bi bili nosilci praviloma na delu profila, ki je najdebelejši. S tem pridobiš največjo trdnost ob najmanjši teži. V primeru tega profila bi bil D-box prevelik, oz. nosilci preveč nazaj.
Glede samih aerodinamičnih lastnosti profila ti svetujem da oskusiš z x-foil(om), ki ga precej modelarjev uporablja za konstruiranje profilov. Jaz sicer programa ne poznam, spet pa bi ti o njemu verjetno vedel kaj več povedati Roland. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 25 Feb 2013 11:06 Naslov sporočila: |
|
|
Tega programa sicer nisem preizkusil ter ga bom skušal dobiti. Uporabljal sem program Profili 2.24.
Teoretično se mi zdi da bi bilo bolje, da bi bila debelina profila bol nazaj, zaradi manjšega turbulenčnega območja na krilu. Tak primer profila je imelo športno letalo "Tomahauk". Imelo je najdebelejši del profila na 2/3 krila.
Res pa je da je problem pri nosilcih.
Enkrat ko bo čas se bom poigral z izdelavo takih kril |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 25 Feb 2013 14:35 Naslov sporočila: |
|
|
X-foil mislim, da je spletna stran, ne program. Bo spet Roland vedel kaj več povedati.
Sicer pa obstaja velika razlika med laminarnimi in turbulentnimi profili. V osnovi laminarni profili omogočajo boljšo fineso pri jadralnih letalih, ter manjši upor, propadanje je večje, namenjeni so za večje hitrosti...
Zato tudi Tomahawkov profil (ali pa drugi profili motornih letal) niso primerni za naše jadralne modele.
Ena glavnih postavk, ki v posledično opredeljujejo potrebne karakteristike profila pa je hitrost letenja. Hitrosti, pri katerih letijo modeli pa zaradi Reynoldsovega števila "potrebujejo" turbulentne profile. Tudi profili , ki jih uporabljajo t.im. LDA modeli, niso čisti laminarni, ampak so v osnovi turbulentni profili s privzdignjenim nosom zaradi manjšega upora (nekateri jih imenujejo pol-laminarni).
Tudi RC jadralni modeli praviloma nimajo čistih laminarcev, ampak uporabljajo t.im. pollaminarne profile....
Tako, malo razlage, ampak zelo poenostavljene oz.bolj po domače povedano.
Za kaj več, bi šlo preveč prostora pa tudi jaz bi moral malce "obnoviti" vse skupaj.
Poglej malo po internetu glede aerodinamike malih hitrosti. Ne vem, če je kje za dobiti kaj literature glede tega. Bom pogledal, če imam jaz kakšno staro knjigo doma. Knjiga "Jadralno letalstvo" (sicer iz leta 1986 )ima poglavje o aerodinamiki, ki opisuje jadralna letala in laminarne profile. O turbulentnih se mi zdi, da je svoje čase pisal Perhavc.
Najbrž pa je sedaj vse to tudi na netu, vendar verjetno ne v slovenščini...
Pobrskaj.. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 27 Feb 2013 19:33 Naslov sporočila: |
|
|
Počasi se premika.
Zanima me koliko pride pri LDA najbol optimalno zamaknjena kljuka, ter kakšen les je najbolje uporabiti za nosilec bajoneta?
Hvala za odgovore.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 28 Feb 2013 07:45 Naslov sporočila: |
|
|
Če se prav spomnim, naj bi bilo cca 10 mm pred CG. Bolje pa, da preveriš pri Rolandu. . LDA ima tudi Ambrož, tako, da lahko vprašaš njega. Če ne drugače, je na FB.
LPD |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Vrtovec A Stara kljuka
Pridružen/-a: 25.10. 2008, 18:44 Prispevkov: 254 Kraj: Osek-Vipavska dolina
|
Objavljeno: 01 Mar 2013 18:54 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem za "nosilec bajoneta" uporabil kakršenkoli trši les, ki je imal bolj goste letnice ... Ne spomnim se kakšne vrste je bil, vzel sem kar mi je pač prišlo pod roko. Sem pa vedno na oba robova tega nosilca, kjer je bajonet vstopal in izstopal iz trupa nalepil okrog 1mm debelo plast karbonskega laminata. Ubistvu je tako vse sile, ki so se pojavljale med letom držal karbon (ta nalepljeni laminat ter lupina glave trupa), les je bil le za polnilo ...
Glede kljuke pa sva se že zmenila _________________ LP, Ambrož |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Vrtovec A Stara kljuka
Pridružen/-a: 25.10. 2008, 18:44 Prispevkov: 254 Kraj: Osek-Vipavska dolina
|
Objavljeno: 01 Mar 2013 20:25 Naslov sporočila: |
|
|
Se popravljam - debelina laminata "mora" biti vsaj 1mm, tudi proti 2mm, sem šel preverit v delavnico.
Včasih sem namesto karbona uporabil kar vitroplast. _________________ LP, Ambrož |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 01 Mar 2013 20:35 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za informacije |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 05 Mar 2013 19:21 Naslov sporočila: |
|
|
Počasno nadaljevanje.
Med čakanjem na materjal sem se posvetil izdelavi trupa in njegovih komponent, ki jih bom sam naredil sam, saj sem nabavil stružnico in rezkalni stroj. No pa tudi za kakšna šušmarska dela bosta stroja prišla prau
Tukaj sem skiciral komponente za buntroler, kolešček za servo motor in wingler
Za izdelavo vsega tega je pa potrebno spiti kakšen liter ali dva, da se ti roka ne trese in da bolje vidiš
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Klavdij Stara kljuka
Pridružen/-a: 15.07. 2011, 08:22 Prispevkov: 111
|
Objavljeno: 06 Mar 2013 10:27 Naslov sporočila: |
|
|
Bravo Luka ! Samo tako naprej, kmalu bodo namesto flaš na polici stali pokali. _________________ Lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 06 Mar 2013 13:17 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala Klavdij. No saj nekaj pokalov imam že le da pri drugih športih s katerimi sem se ukvarjal pred leti.
Izdelava winglerja napreduje. Sem pa ugotovil, da moram nabaviti bol fini primež da lahko porezkam 100% dobro. Enega sem le na hitro potegnil s pilo
Pribljižno tako naj bi zgledalo. Pridejo še dodatni popravki, luknje in finese na novem primežu
Zjutraj sem pa sestavljal tudi stabilizator. Prišlo je do manjše napake ampak ni hudega in sem zadovoljen. Eno rebro sem malček postrani zalimal Ni še dokončan!
Počasi napredujemo. Kdaj bo vse končano pa ne morem ničesar rečt. Počasi se daleč pride |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 08 Mar 2013 18:08 Naslov sporočila: |
|
|
Se nekaj napredka danes
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 09 Mar 2013 11:54 Naslov sporočila: |
|
|
Danes naredil luknjo. Z njo sem se ukvarjal debeli 2 uri. Punca bi bila vesela da bi se z njo tok časa ukvarjal No važno da mi je uspela luknja dobra in gladka kot šipa
Tako pa zgleda s short krilami z benedikovim profilom
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lukas Stara kljuka
Pridružen/-a: 01.01. 2012, 19:38 Prispevkov: 189 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 10 Mar 2013 18:15 Naslov sporočila: |
|
|
Krila so se danes prekrila. Žal mi je zmanjkalo rdeče folije
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Luka Kralj Vajenec
Pridružen/-a: 25.10. 2008, 16:41 Prispevkov: 31 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: 10 Mar 2013 18:43 Naslov sporočila: |
|
|
Oj kje s dobil trakce za po rebrih? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|