Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 13 Nov 2014 12:51 Naslov sporočila: Tone se vrača k F1A - klasična izdelava modela |
|
|
Tone Videnšek sporoča:
---
Tekmovalna sezona se počasi bliža koncu. Prihaja čas izdelave novih ali popravilo starih tekmovalnih modelov. Ko sem pred leti videl Možeta z A-2 v klasiki kako uspešno tekmuje med "karbonkoti" sem se tudi jaz odločil za nekaj brez kompozitov, samo balsa, smrekove letvice, lipov prednji del,........ Nekaj malega pa je v kovinski izvedbi kljuke in timerja. Tako nastaja model v klasiki in sicer moj zadnji iz naravnih materialov preden sem prešaltal na umetne smole, kevlarske planke in ostale zadeve za gradnjo močnejših gradenj. Morda bo kakega še navdušila ta gradnja in seveda pridružila k ljubiteljem prostega leta panoge F1A.
Šablona je izdelana iz špera 1,5 mm in služi za rezanje reber centralnega dela krila. Če morda kateri ne ve, kako se to dela, je veliko starejših za poduk.
Seveda pa je predhodno potrebno izdelati-narisati načrt krila za tako imenovano globino krila. Tega seveda je veliko za izbiro. Rebra se lahko režejo posamično ali izdelajo v kompletu.
Tole za začetek da se bo prijelo!
Nazadnje urejal/a Bogdan 19 Nov 2014 21:14; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 15 Nov 2014 06:49 Naslov sporočila: |
|
|
Komplet reber za sredino krila in uški je možno narediti na ročni CNC-ali pa vse na mašino. Ampak slednja izdelava nima prave cene.
Nazadnje urejal/a Bogdan 19 Nov 2014 21:15; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 16 Nov 2014 10:52 Naslov sporočila: |
|
|
Rebra vlagamo po predhodni izdelavi utorov na zadnji trikot letvici širine 20mm. Prva pa je prav tako iz balza 6x6mm. Seveda pa moramo paziti da je zadnja letvica pravilno podloženi v liniji profila, vlaganje reber za nos profila pa je dvignjeno za 1,5mm.
Nazadnje urejal/a Bogdan 19 Nov 2014 21:15; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 18 Nov 2014 11:28 Naslov sporočila: |
|
|
Plank krila je narejen iz balze 1,5mm in smrekove letvice 10x1,5mm, ki se proti koncu zoži na 8mm. Plank nalepimo prvo na spodnji strani in namestimo kljukice na sredo planka, da se prilagodi krivini modela. Lepilo je kar mizarsko-belo.
Ko se vse skupaj posuši, namestimo še spodaj letvico iz smreke 5x1,5mm in tako je spodnja stran krila končana.
Nazadnje urejal/a Bogdan 19 Nov 2014 21:16; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 19 Nov 2014 14:08 Naslov sporočila: |
|
|
Preden zalepimo še letvico in plank, na zgornji strani vstavimo še polnila na nosilcu in letvici. Tako polnilo do planka naredi tako imenovani D-box po namestitvi le tega. Prav tako zalepimo še polovičke za plank, kar poveča torzijsko moč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 20 Nov 2014 19:12 Naslov sporočila: |
|
|
Končna izdelava sredine krila zajema: zgornji plank, zadnjo letvico, zapolnitev prvih treh reber iz špera z balzo 2mm, ter namestitev prvega rebra iz špera v profilu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 23 Nov 2014 12:30 Naslov sporočila: |
|
|
Uški izdelujemo podobno kot centroplan. Zadnja letvica se zoži z 20mm na 12mm.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 26 Nov 2014 08:56 Naslov sporočila: |
|
|
Glavni in pomožni nosilec za uško obdelamo po širini z obličem. Prvi se zoži z 8 na 4 mm, drugi s 5 na 3 mm.
Za plankiranje ravnamo malo racionalno in porabimo ostanke.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 28 Nov 2014 19:41 Naslov sporočila: |
|
|
Tone gradi dalje. Pogled na uške s spodnje strani.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 01 Dec 2014 10:46 Naslov sporočila: |
|
|
Zvitje uške je najbolj učinkovito zagotoviti že med gradnjo, seveda pa dobi končni kot, ko namestimo zgornji plank. Pri pravilni gradnji ta kot ostane tudi kasneje, ne da bi uško vpeli v šablono in obdelali prekrivanje toplotno ali z nitro lakom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 03 Dec 2014 08:44 Naslov sporočila: |
|
|
Končno upogibno in torzijsko moč dobi uška šele po lepljenju planka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 06 Dec 2014 12:53 Naslov sporočila: |
|
|
Delo na uški zakjučimo z obdelavo profilnega nosu. Prav tako na zaključek nalepimo balso 20mm in jo primerno obdelamo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 09 Dec 2014 07:43 Naslov sporočila: |
|
|
Ker so rebra na mestu spajanja debeline 5mm, ni nobene težave narediti prilagoditev s kotom dviga uške po želji. Končani spoj še ojačamo po višini ob glavnemu nosilcu z 2mm avio-šperom, golo konstrukcijo pa pred prekrivanjem še premažemo 2-3x z redkim nitro lakom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 11 Dec 2014 12:43 Naslov sporočila: |
|
|
Model sem prekril z staro zalogo, s t.i. "poliestrskim japanom". Seveda pa so možnosti izbire prevleke danes široke. Ta prevleka zahteva prvo napenjanje s toplotno obdelavo, nato pa impregnacijo s kvalitetnim nitro lakom.
Sedaj pa na risanje tlorisa višinca. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 13 Dec 2014 09:33 Naslov sporočila: |
|
|
Material za višinca: 5 x 5 mm balza, 10 x 2 mm trikot, nosilec 1,5 x 5 mm smreka, 1,5 mm rebra.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|