BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH

 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




F1C in Tone Videnšek-klasična izdelava modela F1C
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov -> Gradnja,modelov,tehnika v modelarstvu
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 24 Feb 2015 16:17    Naslov sporočila: F1C in Tone Videnšek-klasična izdelava modela F1C Odgovori s citatom

Tone Videnšek se vrača tudi k kategoriji F1C.
Začel je z izdelavo novega modela in sporoča:


Za začetek sem si izbral iz arhiva model penjača F1C Italijana Lustratija ki me malo spominja na koncepcijo Velunška iz njegove zlate dobe.Gradnja je enostavna,prav tako pa so vse dimenzije že tu,tako da računanje površine odpade,znane so pa že vse dimenzije modela.Koncepcija bo doživela nekaj sprememb kot npr: menjava rossija za super tigra 2,5 ,profil krila bo HN 979,gradnja nosilca bo drugačna,pa mogoče še kaj kar je prerano še reči.

Osnovni podatki:


Osnovni načrt:


Se je že začelo:
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 26 Feb 2015 14:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Rebra za višinca izdelam iz 1,5mm balze in jih obdelam v paketu en krat levo in desno.



Sestava je enostavna in hitra.Ko končamo vlaganje reber spodaj namestim še pokončni nisilec iz smreke v 1/3 razpona v sredo.Gornji plank je v isti debelini kot spodaj-1mm.



Po končanem zaključku obdelamo nos ter 1x polakiramo.Končna obdelava je z prekrivanjem Ora-light folije ki balzo ščiti pred gorivom. Kljukice za pritrditev in zadnja podlaga za klackalice pa na koncu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 02 Mar 2015 20:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Izdelava krila poteka podobno kot višinc.Razlika je le v tem,da je krilo profilirano spodaj z HN 979 .To pa zahteva izdelavo "posteljice" za vlaganje reber. Včasih sem podlagal letvice ki pa niso dale kaj posebne kvalitete spodnje linije. Originalna rebra krila imajo spodnjo linijo ravno (glej sliko načrta Lustratija) ,........................


..........tako da je potrebno pred pričetkom gradnje krila izrezati iz stirodura omenjeni profil. Seveda ne zavržemo tudi zgornje profilirane šablone ki nam bo še prav prišla kasneje.

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 05 Mar 2015 22:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nosilec krila ima višino vloženih reber debeline balze 2mm. Tvorita ga dve karbonske letvice 10 x 0,5 mm in pokončno polnilo balze. Na začetku je vložena Al cevka za karbonski bajonet debeline 8mm.Nosilec se oži iz 10mm na 3mm in je iz enega kosa ter povit z kevlarsko vrvico.



Na položeno balze 1,5mm torej polagamo rebra ki ležijo na spodnji liniji odrezanega stirodura.Seveda predhodno vlepimo še prvo letvico iz balze 8x8mm.Ko vložimo vsa rebra centroplana odrežemo še prostor za končani nosilec in ga vlepimo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 09 Mar 2015 20:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zgornji plank (oplato) debeline 1,5mm iz balze nalepimo po tako imenovani "sendvič metodi". Tako,da nam zdaj pride prav zgornji del izrezanega profila iz stirodura. Lahko se seveda stiska tudi z vakumsko tehniko ,vendar moramo paziti pri obeh metodah da ne uporabimo prevelik stisk z cvingami ali vakumom. Za lepilo sem uporabil kar jubinol ki se bolj počasi suši ,kajti premaz vseh stikov je dolgotrajen.



Z lakiranjem odstranimo ves prah in pripravimo kvalitetno površino za nanos folije.


Po sušenju obdelam krilo,polakiram 1x in prekrijem z modelarsko folijo
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 15 Mar 2015 21:08    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Težave z težiščem rešim tako,da prestavim smernega pred višinca.Smerni je sestavljen iz baze letvic 10x2mm in na koncu oblečen obojestransko z balzo 1mm.


Nadaljni postopek je enak kot pri krilu in višincu.

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 19 Mar 2015 00:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prikazana izdelava posameznih delov je do sedaj je potekala kar v redu.Saj je tega materiala ostalo še dosti.Problem je pa nastopil za izdelavo ostalih sestavnih delov za trup.Tu se je odrezala "stara garda"


- (Rozman ,Šerbec,Virant,Brejc) z donacijo-motorja,trupa,Seling timerja,nosileca. Pamet bo pa še tista pred 30 leti ko sem to panogo frčal na zadnje.


Pa še nekaj sestavnih delov preden začnem skup metat:klackalice za višino in penjanje so iz pertinaksa od tiskanega vezja,


baldahin je uz 3mm špera in oblečen z 5mm balzo ter profiliran,


rezervar naredim iz konzerve z tremi priključki:pritisk,gorivo,cevka za ugašanje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 24 Mar 2015 21:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Krilo prilagodim na že vgrajen nosilec z dodatnim "štiftom" 3mm s katerim fiksiram tudi vpadni kot.



Baldehin z vgrajenim servom za RDT nalepim v trup in spoj ojačam.Položaj baldehina določim glede na položaj težišča.




Po vgradnji rezervarja in montaži motorja si omislim ugašanje z zalivanjem preko frgazarja (vplinjača). Škoda ,da nimam še zavore na osi motorja-v tem primeru bo motor delal sigurno več kot 0,5 sek .

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 29 Mar 2015 18:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Največ težžav in zamudno delo mi je povzročila nastavitev faz vzpenjanja in planiranja.Na začetku sem si ta prehod omislil z dvema
"klackalicema".Ker se to ni obneslo zaradi različnih napetosti vzmeti in drugih težžav, sem nato preššaltal na novo verzijo.Torej faza penjanja na stisk viššinca ,ter planiranje z eno "klackalico". Penjanje v bunt tehniki za začetek odpade-morda kdaj kasneje.



Druga slika je pogled na Sellingov časovnik z
fazami:ugaššnje,smer,penjanje,viššina,ter z notranjo vgradnjo RDT-domače proizvodnje Bojana iz Škofje Loke.




Na koncu pa šše ena gasilska.Opravil sem jo ko sem model metal iz
roke,da dobim pravilno fazo planiranja,ki je osnova za nadaljne
regliranje modela F1C.



l.p.Tone
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 22 Jun 2015 08:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Moj old timer v F1C je doživel pomladitev. Leskošek in Velunšek prispevata vsak po enega rosija, ki zamenja super tigra, šampion Truppe pa nove zložljive krake.


Smerni dobi torzijsko vzmetenje pomika.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 06 Jul 2015 06:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kreširan in popravljen s tekme v Zrenjaninu se je ob pomoči Vojca pobral..

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 06 Jul 2015 06:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V četrtem štartu tekme v Mostarju mi krak elise odbije ročico za vklop bremze. Časa je bolj malo za popravilo .....Bo treba najti doma boljšo rešitev...

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tone vidensek
Stara kljuka


Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47
Prispevkov: 192
Kraj: Dragomelj 122

PrispevekObjavljeno: 18 Jul 2015 09:32    Naslov sporočila: Gradnja modelov,tehnika v modelarstvu Odgovori s citatom

Krepko osvežitev v teh vročih dneh prinese Luka z njegovim bogatim znanjem tehnike v motorjih. Tako njegov "železni rosi" dobi ABC kombinacijo z novo gredjo.Pa še pokaže kako se brez težav potegne srajčko motorja ven z cunjo. Wink Tako se moj F1c počasi pomlaja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 20 Jul 2015 06:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Deljiv trup je obvezna oprema pri transportu-če ga hočeš imeti v mali kišti. Tako grem tudi jaz (Tone) z "lesenjačo" v to smer.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
hrast
Stara kljuka


Pridružen/-a: 19.12. 2011, 18:30
Prispevkov: 112
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: 26 Jul 2015 11:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Stara cev z komandami iz generacije 1980 bo zamenjana z sodobnimi iz današnjega obdobja

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov -> Gradnja,modelov,tehnika v modelarstvu Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.