|
BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
RobertM Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2011, 20:19 Prispevkov: 113 Kraj: Tolmin
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
RobertM Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2011, 20:19 Prispevkov: 113 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 05 Feb 2016 20:24 Naslov sporočila: |
|
|
Zračne bitke brez radijskega vodenja
Primorske novice:petek, 5. februar 2016, 15:08
Roland Koglot na lanskem svetovnem prvenstvu v Mongoliji, kjer mu tekmovalne razmere niso šle na roko.
V teh dneh se začenja tudi nova sezona svetovnega pokala v letalskem modelarstvu. Skupno zmago v disciplini prosti let brani Šempetrc Roland Koglot.
ŠEMPETER > Član Modelarskega kluba bratov Rusjan Nova Gorica že po tradiciji odpira novo tekmovalno leto v Združenih državah Amerike. Kalifornijski Los Hills je gostitelj uvodnih treh tekem svetovnega pokala, kjer Roland Koglot v zadnjem desetletju kroji sam vrh. Štirikrat (2004, 2006, 2007, 2015) je dobil skupni seštevek, petkrat pa je bil drugi v svetovnem pokalu, kjer se od februarja do decembra na vseh koncih sveta zvrsti celo do 40 tekem.
Za skupno uvrstitev se upoštevajo štirje najboljši dosežki in bonus točke, ki so odvisne od števila nastopajočih na posamezni tekmi. Ta kriterij je Koglota stal nekaj zmag v skupnem seštevku, a si tega ne žene pretirano k srcu. V dobrem desetletju, kolikor se udejstvuje na najvišji ravni, ima še dve neizpolnjeni želji: zmagati na evropskem oziroma svetovnem prvenstvu, s čimer bi zaokrožil svoj tekmovalni opus. Tako na evropskem kot na svetovnem prvenstvu je bil že drugi, pri čemer mu vremenske okoliščine in nasploh razmere na prizoriščih niso šle posebej na roko.
Višina in čas
Pri prostem letu ne gre za radijsko vodene modele. Ključna je časovna dolžina leta. Za vrhunsko uvrstitev morajo modeli z določenima minimalno težo in maksimalno površino praviloma vzdržati v zraku med šest in sedem minut. Običajno odločajo sekunde. “Na startu tekmovalci koristijo vrvice dolžine 50 metrov, s katero model poženejo v zrak. Pri tem tekmovalci uporabljajo podoben gib kot pri metu kopja. Modeli se dvignejo nad 100 metrov višine. Vsak ima programirani mikroprocesor s pripadajočimi funkcijami. Po startu tekmovalec ne more več upravljati z modelom,” je v grobem orisal tekmovalni postopek Koglot. Veliko vlogo igrajo nato tudi terenske in vremenske razmere oziroma zračni tokovi in termika, pa tudi človeški dejavnik v podobi prirediteljev in sodnikov ni zanemarljiv. Našteto je Koglot že občutil na lastni koži, pri čemer ni imel ravno srečne roke.
Na svetovnem prvenstvu leta 2005 se mu je naslov izmuznil, ker je sodnikom, ki sicer uporabljajo daljnoglede, model ušel iz vidnega polja. Pri tem ni pomagalo, da je model opremljen z altimetrom, ki odčita tudi čas leta. Merodajna je le sodniška presoja. Koglot je imel smolo tudi na evropskem prvenstvu v Italiji, kjer se je model zapletel v hibridno vrsto koruze, ki je zrasla tri metre. Ker je imel prvouvrščeni štiri sekunde boljši čas od Koglota in modeli za vsak meter spuščanja po zraku porabijo povprečno štiri sekunde, je izračun, kje je izgubil naslov, preprost.
Tudi na lanskem svetovnem prvenstvu mu zračne mase še zdaleč niso bile naklonjene. Osvojil je 12. mesto. Letos bo na sporedu evropsko prvenstvo v Zrenjaninu, kjer so razmere prav tako nepredvidljive. Bistveno bolj stabilne so v kalifornijski puščavi. Poleg tekmovalne primerljivosti je uvodna postaja svetovnega pokala zanimiva tudi zaradi potencialnih novosti oziroma posodobljenih materialov za letenje. Izdelava takšnih modelov je globalna, sicer pa ni poceni niti preprosta. V zadnjem obdobju je Koglot praktično sam svoj mojster, oziroma modeli nastajajo po njegovi zamisli. Izvajalci za različne komponente in izdelavo modela pa so na različnih koncih sveta.
Moč in tehnika
“Imam devet modelov, na tekmovanjih jih uporabljam štiri oziroma pet, odvisno od vremenskih okoliščin oziroma vetrovnih razmer. Tržna cena takšnega modela pa je po moji oceni približno && evrov,” je pojasnil Koglot, ki mora ob brezhibni tehnični opremljenosti modela skrbeti tudi za ustrezno telesno pripravo. V preteklih letih si je nabral precej izkušenj in izpilil startno tehniko, a moč in kondicija igrata še naprej pomembno vlogo. Startna višina modela je odvisna od hitrosti teka in moči izmeta.
”Pri 55 letih se v teh prvinah ne morem kosati s 30 ali več let mlajšimi tekmovalci. Pred začetkom sezone sem imel še težave z otečenim komolcem, ki so se vlekle tri mesece. Posledično nisem mogel nabirati moči v telovadnici. Testiranja pred odhodom v Ameriko so na srečo pokazala spodbudne rezultate,” je pojasnil Koglot, ki veliko časa preživi na poti.
Lani se je udeležil 12 tekem za svetovni pokal in svetovnega prvenstva v Mongoliji. V avtu povprečno na sezono prebije 25.000 kilometrov, temu pa je treba dodati še vsaj tri letalska potovanja. Še sreča, da ima primerne razmere za treninge in testiranja v sosednji Gorici. Sicer pa je časovno kar težko usklajevati družinske in službene obveznosti s športom, ki ga ima rad. Tudi sicer - z izjemo Rusov in Ukrajincev - modelarji praviloma niso profesionalci, si je pa Koglot z rezultati pridobil status kategoriziranega športnika in s tem nekaj dobrodošle podpore od letalske zveze in olimpijskega komiteja.
ALEŠ SORTA _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|