|
BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sini Vajenec
Pridružen/-a: 25.10. 2008, 21:28 Prispevkov: 48 Kraj: Maribor
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 01 Sep 2021 11:35 Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sam razumem zadeve, izgledajo tako nekako (popravite me, če se motim):
1. Vse, kar leti po zraku in ni igračka (po definiciji uredbe EU), ima maso > 250g
ali ima maso <250g in kamero ali snemalnik zvoka, bi z novo EU uredbo
moralo imeti registriranega svojega OPERATERJA
in biti opremljeno z registrsko številko tega operaterja (NALEPKA).
Registracije operaterjev so povezane z odgovornostjo, saj se s pomočjo obvezne nalepke na modelu
z registrsko številko operaterja v bazi (repozitoriju) nacionalne organizacije za civilno letalstvo
CAA (Civil Aviation Authority), pri nas je to JACL (Javna agencija za civilno letalstvo),
v škodnem primeru lahko najde odgovorna oseba.
2. Prosto leteči modeli se v klasifikaciji brezpilotnih letalnikov uvrščajo v t.i. ODPRTO KATEGORIJO.
Ta kategorija se deli v več PODKATEGORIJ A1-A3.
Letalniki uradnih proizvajalcev morajo že nekaj časa imeti tudi posebno 'C' oznako,
s katero so neposredno uvrstijo v neko od podkategorij.
Letalniki iz 'samogradnje' in starejši modeli seveda take oznake nimajo,
se pa v podkategorijo lahko razvrstijo glede na svoje lastnosti (masa, hitrost, kinetična energija).
Mislim, da bi modele kategorij F1ABC lahko uvrstili v podkategoriji A1 (z maso <250g - F1BH in v prehodnem obdobju F1AC?Q) in A3 (z maso <25kg - F1C in po prehodnem obdobju F1AQ
3. Glede na podkategorijo, območje operacije in katero od lastnosti letalnika
je določena tudi potrebna usposobljenost 'pilota na daljavo'.
Za najenostavnejše se predvideva le seznanitev s proizvajalčevimi navodili za uporabo,
za nekatere je dovolj le opravljeno spletno usposabljanje z opravljenim spletnim izpitom
(podkategoriji A1/A3), za zahtevnejše letalnike pa praktični test v okolju,
v katerem se sicer izvajajo operacije in izpit na CAA.
4. 'Operater' in 'pilot' UAS (brezpilotnega letalnika) ni vedno isto, saj je operater lahko tudi organizacija,
recimo modelarski klub ali društvo - to bi recimo bilo uporabno za modele mladincev (<18 let)
- v tem primeru se njihovi modeli opremijo z registrsko oznako organizacije.
Organizacija ima lahko več pilotov, v tem primeru je potrebno izdelati t.i. operativni priročnik,
ki zajema natančno dokumentacijo o tem, kdo je odgovorna oseba, kdo lahko pilotira, s čim lahko leti,
kdo je skrbnik letalnega sistema ipd.
Operativni priročnik je načeloma permanentni dokument, kar pomeni, da se ga izdela enkrat.
Če se znotraj organizacije določi le enega pilota, potem operativnega priročnika ni potrebno izdelati.
Organizacija mora poskrbeti, da so piloti seznanjeni z operativnim priročnikom
in ga pri svojih operacijah tudi upoštevajo.
Ta možnost registracije društva/kluba kot operaterja bi bila mogoče primerna za letenje z modeli mlajših od minimalne predpisane starosti, to je 16 let,
ki pa morajo leteti pod nadzorom.
Za mladince med 16. in 18. letom naj bi registracijo operaterja opravili starši oz. skrbniki.
Tule sta tabeli z kategorizacijami zrakoplovov v odprti kategoriji:
Če povzamemo:
Operacije odprte kategorije zahtevajo:
- registracijo operatorja in
- potrdilo o usposobljenosti pilota na daljavo ter upoštevanje operativnih omejitev kategorije.
S 1. januarjem 2023, po koncu prehodnega obdobja, se bo sisteme brezpilotnih zrakoplovov
brez označbe razreda "C", v odprti kategoriji, smelo uporabljati še naprej,
vendar glede na težo brezpilotnega zrakoplova samo v podkategoriji A1 (MTOM manj kot 250g)
ali v podkategoriji A3 (MTOM manj kot 25kg).
Nazadnje urejal/a Bogdan 09 Sep 2021 13:21; skupaj popravljeno 5 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 01 Sep 2021 11:53 Naslov sporočila: |
|
|
Za več informacij in ureditev registracije operaterja in opravljanje tečaja obišči tole stran:
https://www.caa.si/registracija-in-usposabljanje-a1a3.html
Priporočam, da jo preberete v celoti.
Kaj potrebujemo za ta spletna opravila:
- digitalno spletno potrdilo izdano v EU
- plačilo 40 EUR (kartica, mobilni telefon, ebanka)
- nekaj ur časa
Digitalno potrdilo se da dobiti z vlogo na upravni enoti v nekaj dneh.
Sam tečaj je kar obsežen, pozna se mu, da gre za prevod iz angleščine, ki je včasih malo neroden.
Vsebine se včasih ponavljajo, da jih predelamo gre kar nekaj ur, vsako poglavje ima ob koncu
kviz za preverjanje znanja, ki se lahko ponavlja.
Izpit ob koncu ni težek, zahteva se 75% pravilnih odgovorov (v vsakem poglavju),
se pa tudi izpit v vsakem poglavju lahko ponavlja, kolikorkrat je to pač potrebno.
LZS nas o teh novostih sicer obvešča v tej novički.
Mogoče še to:
Za nekatere podkategorije je obvezna tudi sklenitev zavarovanja
za zrakoplove za škodo tretjim osebam.
V našem društvu taka zavarovanja tako ali tako sklepamo že nekaj let zapovrstjo.
Letos za vsakega zavarovanca zavarovalnica zahteva tudi registrsko številko operaterja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 04 Okt 2021 07:06 Naslov sporočila: |
|
|
V Društvu modelarjev Pomurja so se registrirali kot operaterji vsi aktivni tekmovalci (11) ali pa so se v njihovem imenu registrirali njihovi starši. Pri opravljanju 'pilotskih' izpitov smo nekoliko počasnejši, a napredujemo. Kako pa kaj gre vam?
Naslenji koraki bodo priprava nalepk z registrskimi številkami operaterjev in zaščiten izpis obeh vrst potrdil za vse operaterje in pilote. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 17 Okt 2021 10:02 Naslov sporočila: |
|
|
Hrastov Matija je ta konec tedna preveril, ali je možna registracija tudi brez internetnega potrdila (cerifikata), ali gre tudi z 'vladnim' smsPASS-om, ki je postal precej uporabljan ob uvedbi 'Covidnih' potrdil.
Matija ugotavlja da gre tudi z smsPASS-om!!!
Postopek pridobitve smsPASS je enostavnejši od pridobitve certifikata, je pa vezan na mobilni telefon.
Pravilen postopek za njegovo pridobitev je:
- Najprej si ustvarite račun SI-PASS - to naredite na strani Registracija in smsPASS. Pri izpolnjevanju obrazca Registracija obkljukate "Želim pridobiti tudi smsPASS" in vnesete vaše podatke (ime in priimek, datum rojstva, davčna številka in telefonska številka). Postopek vas bo vodil v preverjanje telefonske številke z vnosom SMS sporočila. Na e-naslov boste prejeli sporočilo o registraciji računa, ki ga morate potrditi.
- Zglasiti se morate osebno na prijavni službi SI-TRUST (recimo na upravni enoti), kjer boste izkazali svojo istovetnost in podpisali zahtevek za pridobitev smsPASS. Postopek si lahko olajšate tako, da že doma izpolnite in nato na UE oddate izpolnjen, natisnjen in podpisan obrazec za identifikacijo.
Po opravljeni identifikaciji in oddanem spletnem zahtevku za smsPASS je storitev smsPASS aktivirana in jo lahko uporabljate takoj. smsPASS lahko uporabljate tako za e-podpisovanje dokumentov kot za prijavo v e-storitve, ki podpirajo smsPASS.
Videovodič z navodili |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|