BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH

 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




GRADNJA KARBONSKIH KRIL

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov -> Gradnja,modelov,tehnika v modelarstvu
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Klavdij
Stara kljuka


Pridružen/-a: 15.07. 2011, 08:22
Prispevkov: 111

PrispevekObjavljeno: 25 Nov 2012 20:36    Naslov sporočila: GRADNJA KARBONSKIH KRIL Odgovori s citatom

Pri gradnji karbonskih kril, me zanima, ali kdo ve kakšna je tehnika
lepljenja karbonski trakcev na rebra. Slišal sem, da jih oblecejo s karbonom prej kot zalimajo na nosilce in da lepijo z epoksi smolo zato
me zanima, kako te trakce pritrdijo na reberca, ta čas, ko se smola trdi. Sam sem že poskusil, tako da sem najprej zalepil rebra na krilo in nato lepil trakce z sekundnim lepilom, vendar ta tehnika ni v redu,
ker lepilo takoj prime in če si ga malo postrani nastavil, ne moreš popravit in na koncu je tudi vse precej umazano od tega lepila. Kupljena krila pa so čista ko sonce. Zato me res zanima, kakšno tehniko uporabljajo za to lepljenje.

lp
_________________
Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tone vidensek
Stara kljuka


Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47
Prispevkov: 192
Kraj: Dragomelj 122

PrispevekObjavljeno: 27 Nov 2012 07:49    Naslov sporočila: Gradnja karbonskih krril Odgovori s citatom

Tehnika izdelave ,kot te zanima,je tehnika izdelave v kalupu.Ta zahtevna gradnja ,ki rata enostavna,ko jo obvladaš,rabi kvalitetne kalupe.To so kankavni kalupi,v katere nananaš nato elemente ,ki tvorijo konstrukcijo kril(nosilce,rebra,ojačitve..) Sam tega nisem delal nikoli ,so pa v Sloveniji veliki mojstri te umetnosti.Tako,da boš moral pobarati njih.To zadevo že dolgo let poznajo modelarji iz RC panog (F3J,SAL,F5J...)Nahajajo se na strani:www.modelarji .com.
Legenda je vsekakor Rok Bordon-odličen tekmovalec in modelar iz Celja,ki je naredil odlična krila tudi za Rolanda.Kot vem delajo taka krila za panogo SAL/HLG tudi Vortex -team iz Ptuja.(enkratni so) Menda je eden inovator tega tudi v Ajdovščini.Tudi Leško iz Zaprešiča,je edini ki jih sam izdeluje-zelo kvalitetno!
Upam,da sem ti vsaj delno pomagal,sam pa boš moral za nasvet povprašati njih.

l,p,Tone
Twisted Evil
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 27 Nov 2012 11:51    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Članek, delno na to temo:
http://www.ppssrc.com/articles/carbonwing/carbonwing.html

O samem lepljenju karbonskih trakov na rebra pa je govora tudi tule:
http://w-hobby.com/?p=Sija%20Model%20Kit

"All details can be glued with epoxy or CA. ....

Wing: The unique construction of the wing allows you to collect it in only few hours. Use the full size plan enclosed into box. The main element of the wing is tubular spar. First of all string all the ribs on the spar, place over the plan and check intervals and parallelity of ribs. Apply some glue on joint places. After that use CA to mount leading edge (13) to the front and trailing edge (15) to the back ends of ribs. All this work should be done on the straight and flat board. Put some balsa sticks under the ribs to hold the construction as shown in cut-view. Then you can glue (with CA) the carbon strips (17) to the upper edge of each rib. Be sure that strip comes over the trailing edge and at least 1-2mm over the leading edge. After that take the wing off, turn it upside down and glue on the bottom rib strips. Again check all the joints and apply some additional glue wherever is needed. Wrap the wingjoiner tubes (11) with some thread or glassfibre and glue into the root part (marked white -it contains more layers of carbon) of the main spar (9). Put the balsa triangles as shown on the drawing to force construction."


CA=verjetno okrajšava za "Cyanoacrylate".

Pa še en video, sicer ne z F1A, ampak tehnika je enaka:
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Klavdij
Stara kljuka


Pridružen/-a: 15.07. 2011, 08:22
Prispevkov: 111

PrispevekObjavljeno: 27 Nov 2012 17:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za informacije. Gradnja v kalupu, to je najboljše, samo finančno
je zame predrago. Z denarjem za kalup bi kupil najmanj 5 kril. Roland mi je povedal kako dela Oleg Pshenycny: naredi si šablono centroplana (spodnja stran krila)iz stirodurja, rebrca zalepi z sekundnim lepilom na krilo, karbonske trakce namaže z epoksijem,
malo počaka da smola malce otrdi, nato vse trakce z lepilnim trakom
pritrdi na D-boxu na spodnjo stran centroplana in vse skupaj položi
na šablono iz stirodura in čez da elastike, da stiskajo centroplan na šablono. Tako pusti 12 ur. Na zgornji strani najprej namaže trakce z
epoksijem, jih z lepilnim trakom pritrdi na D-boxu in čez vasko rebro da elastiko od F1B. Tako dela on. Verjetno bom poskusil tudi jaz na ta
način.
_________________
Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tone vidensek
Stara kljuka


Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47
Prispevkov: 192
Kraj: Dragomelj 122

PrispevekObjavljeno: 28 Nov 2012 10:03    Naslov sporočila: Gradnja karbonskih kril Odgovori s citatom

Moje praktične izkušnje pri leplenju trakcev izvira več kot 10 let nazaj (šola Rozman Braneta),in to prakso uporabljam še danes.Namem karbonskih trakcev je: ojačati strukturo balse (rebra).povezati D-box z zadnjo letvico,ter končni rezultat,ki da močno torzisko strukturo krila.
Pred lepljenjem 1x premažem stično površino rebra z nitro lakom.Tako preprečim preveliko vpijanje lepila v rebro.Malenkostno zapikam z sekundnim trakec na plank-seveda v točni liniji profila po celi razpetini krila.Nato z sekundnim namažem površino rebra,napnem trakec na zadnjo letvico,ter nato z parim potegom po trakcu končam leplenje.Prst oblečem kar v selotejp,kar mi prepreči popanje na kožo.Lepitev je uspešna pri toplem prostoru,pa za vsak slučaj ne pozabite nositi očal,varnost pri delu. Razz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov -> Gradnja,modelov,tehnika v modelarstvu Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.