|
BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tone vidensek Stara kljuka
Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47 Prispevkov: 192 Kraj: Dragomelj 122
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 08:46 Naslov sporočila: Firbec_nova pravila 2016 |
|
|
V 2016 pričnejo veljati nova pravila za FF (A,B,C) Lahko Damjan kaj več poveš? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 09:40 Naslov sporočila: |
|
|
Hm...je precej obsežno.
V osnovi predvidevajo 5 startov (za EP in SP obvezno), prvi start 240 za vse, zadnji priporočajo 240 sec.
To velja za vse kategorije.
Enako je tudi s fly offom, ki se lahko vozi v dveh skupinah... Prvi max v fly offu bo 6 min.
V F1C motor 4 sekunde, obvezna vgradnja RDT. (Obvezno samo za DT, možno tudi za motor)...
Imam predlog v angleščini in ti ga lahko posredujem (samo za interno uporabo).
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 10:57 Naslov sporočila: |
|
|
Ni še uradne objave, delovna verzija pa se je menda začela prevajati v slovenščino. Po pričakovanjih naj bi bila neuradno prevedena pred koncem leta.... Načrtuje se, da bo prevod najprej dan v pregled domačim izkušenim modelarjem v potrditev, po potrditvi s strani podkomisije pa dan v uporabo. Predvideva se dvojezična verzija, tako da bo v primeru kakršnih koli dvomov okrog slovenskega prevoda pri roki še original v angleščini.
Pri nekaterih izrazih bo mogoče treba doreči poimenovanja, recimo glider=jadralec (ne jadrilica), flyoff bi lahko bil končnica (posnemanje drugih športov), namesto izraza kategorija za class (F1ABC..), bi mogoče osvojili razred, ker se cathegory pri nekaterih drugih razredih v pravilniku, v recimo F1N, uporablja za razdelitve znotraj razreda class-a. En razredi ima lahko več kategorij.
Mogoče za občutek osnutek prevoda novih pravil za izvedbo končnice v F1A, ŠE POPOLNOMA NEURADNO:
----
3.1.8. Razvrščanje
a) Za končno razvrstitev se za vsakega tekmovalca upošteva skupni čas vseh uradnih letov po določilih v 3.1.3. Ta skupni doseženi čas se upošteva tudi za določanje ekipne razvrstitve.
b) Za določanje uvrstitev posameznikov v primeru izenačenih rezultatov se po zaključku zadnjega leta tekmovanja opravijo dodatni leti. Maksimalni čas letenja prvega od odločujočih letov naj bo 6 minut, za vsak naslednji let pa naj se poveča za dve minuti. Časi dodatnih letov se ne vključujejo v ekipne razvrstitve, namenjeni so le za določanje uvrstitev posameznikov.
c) Organizator bo določil 10 minutno obdobje, v katerem morajo vsi tekmovalci v končnici opraviti vleko in spustiti model. V teh 10 minutah bodo tekmovalci v primeru neuspešnega prvega poskusa imeli pravico do drugega poskusa za dodaten let v skladu z odstavkom 3.1.5. Za vsak krog končnice se startna mesta določijo z žrebom.
...
f) Če je število tekmovalcev v končnici 12 ali več in je večje od 25% števila tekmovalcev na tekmovanju, se lahko končnica razdeli v dve skupini:
1) Število tekmovalcev v vsaki skupini naj bo čimbolj enako
2) Tekmovalcem se dodelita skupina in startno mesto z enim žrebom
3) V vsaki skupini končnice se letenje odvija v skladu z ostalimi predpisi v 3.1.8
4) Druga skupina končnice mora opraviti letenje čim prej za prvo skupino
5) V obeh skupinah tekmovalci, ki dosežejo maksimalni čas, napredujejo v naslednji krog
6) Enako število tekmovalcev iz obeh skupin z najboljšimi leti pod maksimalnim časom lahko napreduje v naslednji krog, če so dosegli vsaj 75% maksimuma
7) Če uporaba izbir (5) in (6) da manj kot 4 tekmovalce, ki napredujejo v naslednji krog, potem napredujeta v naslednji krog iz vsake skupine dva tekmovalca z najvišjima časoma letenja
Tekmovalci, ki so bili izločeni v skupinski končnici, se razvrstijo na končna dosežena mesta v skladu s časi, ki so jih dosegli v skupinski končnici
....
Nekatere stvari se zdijo precej zapletene. Milo rečeno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 13:22 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi kategorije imenoval kar kategorije, sicer lahko pride do zmešnjave(navajeni smo, pa tudi v razpisih se vedno omenja "categories".
Pri F1N bi bilo verjetno bolj smiselno uporabiti "podkategorija".... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 14:07 Naslov sporočila: |
|
|
Saj, na nek način ima smisel ohraniti že osvojene izraze, le na lepo slovenščino bi bilo dobro popaziti, tako, kot smo pred leti popravili 'prosti let' v 'letenje s prosto letečimi modeli'... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 14:18 Naslov sporočila: |
|
|
Za dodatno ponazoritev pravila o skupinskem flyoffu si lahko pogledamo letošje rezultate Eurofly-a za F1B. Tam so namenoma sprobali nova pravila in že tako se je izkazalo, da bo treba predelati programe za obdelavo, saj za končno razvrstitev uporabljajo običajno kar seštevke vseh rezultatov iz rednega dela in vseh flyoffov. Zdaj pa je zadeva dosti bolj zapletena. Poglejte pozorno rezultate obeh flyoffov. V drugi flyoff sta se uvrstila dva tekmovalca, ki sta bila polna in še šest drugih, ki niso dosegli maxa za prvi flyoff (skupno po štirje najboljši iz vsake skupine). Namen takega pravila je, da bi se tisti iz druge skupine v grobem izenačili s tistimi iz prve skupine, saj je druga skupina verjetno imela načeloma slabše termalne pogoje.
Na tej fotki se vidi napaka, ko so rezultati razvrščeni le po seštevku vseh letov (zadnji stolpec):
Tule pa so priznani rezultati, ki so tiste, ki so prišli v prvi flyoff, ne pa tudi v drugega razvrstili po rezultatih prvega flyoffa, tiste, ki so bili tudi v drugem pa le po rezultatih drugega flyoffa.
http://www.freeflightnews.org.uk/wcup/WC15/WR15F1EU.HTM |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tone vidensek Stara kljuka
Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47 Prispevkov: 192 Kraj: Dragomelj 122
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 14:27 Naslov sporočila: firbec-nova pravila 2016 |
|
|
Malo za hec-malo zares: Osebno mi nova pravila starosti za F1c ustrezajo (4sek+RDT). Manj bo višine,pa še manj bo treba teči
Zanimivi pa so bili predlogi za F1C drugih : manjši premer "frgazarja",namesto metanola-etanol,večja teža modela,brez reduktorjev,brez folderjev......pa še kaj bi se našlo na modelarskih straneh po tujini..
Kakor koli bo-bo pa zanimivo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 17:43 Naslov sporočila: |
|
|
Tone, v glavnsm so vsi ti "zanimivi" predlogi pomenili precejšnje povečanje stroškov za tekmovalce. Prepoved folderjev in flaperjev pomeni strošek novih modelov, manjši premer vplinjača pomeni nove motorje, saj so kanali v motorju prirejeni količini zraka.Prav tako pomeni menjavo elis...
Žalostno dejstvo je, da so en kup teh predlogov podali ljudje , ki se z modelarstvom že nekaj časa ne ukvarjajo več aktivno. Ravno tako so taki ljudje o tem odločali. nekateri od njih se z našimi kategorijami niso ukvarjali nikoli. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 17 Dec 2015 17:47 Naslov sporočila: |
|
|
Bogdan je napisal/a: |
Saj, na nek način ima smisel ohraniti že osvojene izraze, le na lepo slovenščino bi bilo dobro popaziti, tako, kot smo pred leti popravili 'prosti let' v 'letenje s prosto letečimi modeli'... |
Ta novi ,(ko se spraviš pisat ime podkomisije, precej bolj zakompliciran izraz,) je bil uporabljen s točno določenim namenom. Z njim smo hoteli poudariti tudi športno, tekmovalno plat naših kategorij in dejavnost modelarjev med tekmo, ko smo se borili za priznanje OKS.
Prejšnje poimenovanje je namreč preveč asociiralo samo na modelarstvo, kot tehniko.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tone vidensek Stara kljuka
Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47 Prispevkov: 192 Kraj: Dragomelj 122
|
Objavljeno: 18 Dec 2015 09:21 Naslov sporočila: firbec-nova pravila 2016 |
|
|
Bogdan je napisal/a:
Saj, na nek način ima smisel ohraniti že osvojene izraze, le na lepo slovenščino bi bilo dobro popaziti, tako, kot smo pred leti popravili 'prosti let' v "letenje s prosto letečimi modeli'
Omenjeni izraz panoge : "Letenje s prosto letečimi modeli" se mora zapetonirati ker vsebuje vse specifične lastnosti vrhunskega športa v okviru LZS-ja in tudi OKS-sa. Pogoj za nadaljno delo in prodor med ostale športe pa je seveda: pravilna predstavitev in tolmačenje posameznih komponent ki sestavljajo omenjeni naš izraz panoge ,kar nam da primerljavo z ostalimi vrhunskimi športi. (Adijo)
l.p.Tone |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 21 Dec 2015 07:21 Naslov sporočila: |
|
|
Glede na nove predpise v FAI pravilniku, bi bilo mogoče dobro, da dorečemo, da damo kakšno priporočilo organizatorjem domačih tekmovanj o številu turnusov, maksimumih...
Nova izdaja pravilnika sicer nič ne govori o tekmovanjih na državni ravni, omenjajo se le tekmovanja prve kategorije in druga mednarodna tekmovanja, za vsa pa je predpisanih 5 turnusov, z možnostjo drugačnega števila, ki pa naj bilo najavljeno vnaprej in naj bi ga potrdil CIAM.
V stikih z domačimi modelarji sem dobil vtis, da bi vsi ali vsaj večina raje tekmovali na tekmovanjih s po 7 turnusi, sicer bo čakanje na flyofff vsaj dve uri daljše, kot do sedaj. No, bodo pa drugi. neudeleženci flyoffa, lahko dve uri prej doma . Sprašujem se tudi, kako bo z 240 sekundami v prvih turnusih na naših terenih, no gumenjaki in penjači že letijo tako.
Predlagam, da pristojni pripravijo kakšen predlog priporočil ali dopolnil kakšnega pravilnika, saj bo sicer malo smešno, če bomo imeli napisano, da tekmujemo po FAI pravilniku, tekma pa bo imela, recimo, 7 turnusov. Sicer pa lahko vse res prepustimo organizatorjem, teh 7 turnusv je tako lahko 'lokalno pravilo', le dovoliti ga moramo, sicer se lahko najde kdo, ki se bo spraševal o legalnosti... CIAM že ne bo dajal dovoljenja za to.
Nazadnje urejal/a Bogdan 21 Dec 2015 07:48; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 21 Dec 2015 07:44 Naslov sporočila: |
|
|
To pa menda pripravlja CIAM za naslednji pravilnik...
By Jack Murphy |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 21 Dec 2015 08:08 Naslov sporočila: |
|
|
Novi pravilnik tudi pravi:
----
za F1A
3.1.3. Število letov
a) Na svetovnih in celinskih prvenstvih je vsak tekmovalec upravičen do petih uradnih letov. Za druga mednarodna tekmovanja je število uradnih letov pet, razen če ni bilo drugačno število vnaprej najavljeno in potrjeno pri CIAM.
...
3.1.7. Trajanja letov
Najdaljše trajanje (maksimum), ki se zabeleži za uradne lete na svetovnih in celinskih prvenstvih, je štiri minute za prvi turnus ter, če to omogočajo razmere, za zadnji turnus in tri minute za ostale turnuse. Za druga mednarodna tekmovanja bo maksimum tri minute uporabljen za vse turnuse, razen če drugačna trajanja (ne več kot štiri minute) niso bila za posamezne turnuse vnaprej objavljena v razpisu tekmovanja.
za F1B:
3.2.7. Trajanja letov
Najdaljše trajanje (maksimum), ki se zabeleži za uradne lete na svetovnih in celinskih prvenstvih, je štiri minute za prvi turnus ter, če to omogočajo razmere, za zadnji turnus in tri minute za ostale turnuse. Za druga mednarodna tekmovanja bo maksimum tri minute uporabljen za vse turnuse, razen če drugačna trajanja (ne več kot pet minut) niso bila za posamezne turnuse vnaprej objavljena v razpisu tekmovanja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 21 Dec 2015 13:42 Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno se da pet turnusov malce raztegniti, saj smo nekateri organizatorji imeli do sedaj turnuse tudi po 40 minut. Turnus daljši, na startno mesto lahko kakšen tekmovalec več, potrebnih bo manj sodnikov in fly off bo zopet lahko proti koncu dneva.
Sicer pa predlagam tudi jaz, da se za potrebe tekmovanj v koledarju LZS vzeme, kot normalno tudi 7 startov, če organizator tako želi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|