BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH

 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Dvomi v smiselnost razvoja tehnike v F1A

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov -> Gradnja,modelov,tehnika v modelarstvu
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2014 08:45    Naslov sporočila: Dvomi v smiselnost razvoja tehnike v F1A Odgovori s citatom

V zvezi s fenomenalnim štartom zmagovalca North American Cupa 2014, Antona Gorskija (Gorskega) z višino 112,5 m se je ponekod, zlasti v Nemčiji, vnela huda debata o smislu takih dosežkov. Nekateri ocenjujejo, da bi bilo treba omejiti razvoj tehnike, drugi opozarjajo, da sama tehnika ninič, da vpliva na njen izkoristek še marsikaj, predvsem natreniranost tekmovalca, pa vreme, teren in še kaj.

Tule je debata na nemškem forumu...
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/438880-Etwas-zum-nachdenken?p=3349649#post3349649

Razmišljanja gredo seveda v smeri omejitev... Omenjeno je, da so fly-offi pravzaprav teknma po tekmi, le zakaj je to potrebno, se sprašujejo.... ipd
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bogdan
Stara kljuka


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32
Prispevkov: 4330

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2014 08:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če sam razmišljam malo na glas.... Verjetno so bila podobna razmišljanja, podobni dvomi tudi ob drugih tehničnih preskokih v zgodovini... ob spremembah materialov, uvedbi zaprte kljukice, elektronike.... Kot vidimo, je bilo vse prej ali slej sprejeto, dokler gre vse skupaj še v okvir "prostega letenja" - tekmovalec, pilot med letom modela nanj ne more vplivati, z izjemo uporabe daljinskega upravljanja z višinskim stabilizatorjem za skrajšanje ali podaljšanje leta z nepovratnim delovanjem.

Povsem teoretično vprašanje je - kam bi prišel razvoj, ali bolje rečeno, kje bi se ustavil, če bi že v preteklosti razmišljali o omejitvah. Podoben napredek je prisoten tudi drugod v športu, tekači imajo posebne drese, obutev, smučarji so napredovali pri smučkah............
Vsaj v vrhunskem športu gotovo mora biti vse na najvišjem nivoju. Sama tehnika še ne zagotavlja dobrih rezultatov, flapperji in LDA modeli so zelo nazoren primer tega - potrebno je zelo veliko treninga, dobro poznavanje in ocenjevanje vremenskih razmer.... To dokazujejo številne tekme, kjer so ga tudi najboljši "pokronali" - z izbiro modela, z napačno oceno pogojev v zraku, s slabimi štarti.

Po drugi strani pa je povsem razumljivo, da nek začetnik ne more takoj startati z najvišjo tehniko in mogoče tudi zato izgublja voljo in veselje do tekmovanj, množičnosti ni več. Ampak tako je v vseh športih. In resnici na ljubo - na tekmovanjih nižjega ranga je pogosto tudi manj najboljših, kar začetnikom, tekmovalcem s "slabšo" tehniko, daje možnost dosegati zadovoljive tekmovalne rezultate.

Posebna tema pa je seveda še lastna izdelava modelov. S takim napredkom tehnike je povsem razumljivo, da je sistem sam-svoj-mojster marsikje prej izjema.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Damjan
Administrator foruma


Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31
Prispevkov: 978

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2014 14:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mislim, da sam sistem zaprtih kljuk ni prinašal dvomov. Tudi ostala tehnologija ni toliko napredovala, saj z gradnjo modelov iz lesa niso bila možna ekstremna odstopanja....če si naredil krilo preveč vitko, se ti je tudi zvijalo.če si se na model preveč obesil, si vsaj zvil bajonete, če že ne zlomil kril....
tehnika , s katero smo leteli, je bila zaradi enostavnosti gradnje in cenovne sprejemljivosti dostopna vsem. zato smo bolj eksperimentirali z aerodinamiko (spet omejeni s trdnostjo), predvsem pa je bila takrat taktika veliko pomembnejša, saj se nisi mogel "reševati" z višino....

En mejnik je bil po moje pojav elektronskih timerjev. Super zadevica, ki pa žal omogoča tudi goljufanje. Imam občutek, da bi se znali tekmovalci "v sili" posluževati tudi "nečednih metod" za kontrolo modela med letom....
Moje (skromno) osebno mnenje je, da bi dovolil elektroniko samo na višinskem stabilizatorju (vključno z RCDT).

Drugi, bistveni mejnik pa je po moje nastopil hkrati z začetkom "karbonske ere" v modelarstvu. Vse, o čemer smo aerodinamično inovativni mulci lahko samo sanjali, je sedaj izvedljivo...žal pa predvsem s profesionalnim načinom izdelave vsaj nekaterih komponent, če ne že celih delov modela. Kalupi, priprave, orodja....vse to je predrago, da bi si jih privoščil za model, dva....
Zato smo pač tu, kjer smo.... Nisem prepričan, da je razlog denar, saj tudi kategorija F1Q, ki cenovno in tehnološko ni tako zahtevna, ne doživlja pričakovanega razcveta.....
nekaj let nazaj je bil predlog, kjer so hoteli uvesti podkategorije sport in sicer F1A z omejitvijo razpona na 2100 in samo eno komando (višina) na timer, gumenjake na 1500 mm , prepoved DPR, spremenljivih korakov in samo 2 komandi na timer,penjači pa bi bili omejeni z razponom 2 m in maks. količino goriva, namesto časom vzpenjanja.....
Ideja je, verjetno predvsem zaradi ukrajinsko-ruskih proizvodnih lobijev, ki so živeli od modelarstva , padla v vodo, kljub temu, da bi, kot taka,vseeno omogočala razvoj tehnike-le cenejše bi bilo vse skupaj....
No, kot sem rekel.....to je moje osebno mnenje...

Kaj pa o tem mislite ostali ?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Luka Kralj
Vajenec


Pridružen/-a: 25.10. 2008, 16:41
Prispevkov: 31
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2014 15:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mah takoj ko se kdo odloči kako stvar omejiti s tem prepreči nadaljni razvoj in ponavadi se take stvari končajo s propadom

Moje mnenje je da se napredka ne sme omejevati, More pa biti model še vedno prostoleteč.

Drugače pa kar se tiče izdelave lastnega modela. Če poznaš tehnike izdelave kompozitov,... te pride izdelava modela po mojih izračunih ki sem jih delal zase od 500 do 1000€odvisno kolk poceni dobiš cnc.
Jaz sem prišel nekje na spodnjo mejo v to so bili všteti aluminjasti kalupi za dbox jekleni za ramenjačo, jeklen kalup za trakce po rebrih, alu kalup sa trup. ter plastičen kalup za zlaganje kril. Materiala tudi ne gre dosti. In narediš si lahko več modelov za rezervo Very Happy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    BORUTOV MODELARSKI FORUM - PROSTOLETEČI MODELI F1-ABCH Seznam forumov -> Gradnja,modelov,tehnika v modelarstvu Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.