Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 24 Feb 2015 16:17 Naslov sporočila: F1C in Tone Videnšek-klasična izdelava modela F1C |
|
|
Tone Videnšek se vrača tudi k kategoriji F1C.
Začel je z izdelavo novega modela in sporoča:
Za začetek sem si izbral iz arhiva model penjača F1C Italijana Lustratija ki me malo spominja na koncepcijo Velunška iz njegove zlate dobe.Gradnja je enostavna,prav tako pa so vse dimenzije že tu,tako da računanje površine odpade,znane so pa že vse dimenzije modela.Koncepcija bo doživela nekaj sprememb kot npr: menjava rossija za super tigra 2,5 ,profil krila bo HN 979,gradnja nosilca bo drugačna,pa mogoče še kaj kar je prerano še reči.
Osnovni podatki:
Osnovni načrt:
Se je že začelo:
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 26 Feb 2015 14:27 Naslov sporočila: |
|
|
Rebra za višinca izdelam iz 1,5mm balze in jih obdelam v paketu en krat levo in desno.
Sestava je enostavna in hitra.Ko končamo vlaganje reber spodaj namestim še pokončni nisilec iz smreke v 1/3 razpona v sredo.Gornji plank je v isti debelini kot spodaj-1mm.
Po končanem zaključku obdelamo nos ter 1x polakiramo.Končna obdelava je z prekrivanjem Ora-light folije ki balzo ščiti pred gorivom. Kljukice za pritrditev in zadnja podlaga za klackalice pa na koncu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 02 Mar 2015 20:40 Naslov sporočila: |
|
|
Izdelava krila poteka podobno kot višinc.Razlika je le v tem,da je krilo profilirano spodaj z HN 979 .To pa zahteva izdelavo "posteljice" za vlaganje reber. Včasih sem podlagal letvice ki pa niso dale kaj posebne kvalitete spodnje linije. Originalna rebra krila imajo spodnjo linijo ravno (glej sliko načrta Lustratija) ,........................
..........tako da je potrebno pred pričetkom gradnje krila izrezati iz stirodura omenjeni profil. Seveda ne zavržemo tudi zgornje profilirane šablone ki nam bo še prav prišla kasneje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 05 Mar 2015 22:20 Naslov sporočila: |
|
|
Nosilec krila ima višino vloženih reber debeline balze 2mm. Tvorita ga dve karbonske letvice 10 x 0,5 mm in pokončno polnilo balze. Na začetku je vložena Al cevka za karbonski bajonet debeline 8mm.Nosilec se oži iz 10mm na 3mm in je iz enega kosa ter povit z kevlarsko vrvico.
Na položeno balze 1,5mm torej polagamo rebra ki ležijo na spodnji liniji odrezanega stirodura.Seveda predhodno vlepimo še prvo letvico iz balze 8x8mm.Ko vložimo vsa rebra centroplana odrežemo še prostor za končani nosilec in ga vlepimo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 09 Mar 2015 20:38 Naslov sporočila: |
|
|
Zgornji plank (oplato) debeline 1,5mm iz balze nalepimo po tako imenovani "sendvič metodi". Tako,da nam zdaj pride prav zgornji del izrezanega profila iz stirodura. Lahko se seveda stiska tudi z vakumsko tehniko ,vendar moramo paziti pri obeh metodah da ne uporabimo prevelik stisk z cvingami ali vakumom. Za lepilo sem uporabil kar jubinol ki se bolj počasi suši ,kajti premaz vseh stikov je dolgotrajen.
Z lakiranjem odstranimo ves prah in pripravimo kvalitetno površino za nanos folije.
Po sušenju obdelam krilo,polakiram 1x in prekrijem z modelarsko folijo
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 15 Mar 2015 21:08 Naslov sporočila: |
|
|
Težave z težiščem rešim tako,da prestavim smernega pred višinca.Smerni je sestavljen iz baze letvic 10x2mm in na koncu oblečen obojestransko z balzo 1mm.
Nadaljni postopek je enak kot pri krilu in višincu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 19 Mar 2015 00:18 Naslov sporočila: |
|
|
Prikazana izdelava posameznih delov je do sedaj je potekala kar v redu.Saj je tega materiala ostalo še dosti.Problem je pa nastopil za izdelavo ostalih sestavnih delov za trup.Tu se je odrezala "stara garda"
- (Rozman ,Šerbec,Virant,Brejc) z donacijo-motorja,trupa,Seling timerja,nosileca. Pamet bo pa še tista pred 30 leti ko sem to panogo frčal na zadnje.
Pa še nekaj sestavnih delov preden začnem skup metat:klackalice za višino in penjanje so iz pertinaksa od tiskanega vezja,
baldahin je uz 3mm špera in oblečen z 5mm balzo ter profiliran,
rezervar naredim iz konzerve z tremi priključki:pritisk,gorivo,cevka za ugašanje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 24 Mar 2015 21:07 Naslov sporočila: |
|
|
Krilo prilagodim na že vgrajen nosilec z dodatnim "štiftom" 3mm s katerim fiksiram tudi vpadni kot.
Baldehin z vgrajenim servom za RDT nalepim v trup in spoj ojačam.Položaj baldehina določim glede na položaj težišča.
Po vgradnji rezervarja in montaži motorja si omislim ugašanje z zalivanjem preko frgazarja (vplinjača). Škoda ,da nimam še zavore na osi motorja-v tem primeru bo motor delal sigurno več kot 0,5 sek .
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 21:31 Prispevkov: 978
|
Objavljeno: 29 Mar 2015 18:54 Naslov sporočila: |
|
|
Največ težav in zamudno delo mi je povzročila nastavitev faz vzpenjanja in planiranja.Na začetku sem si ta prehod omislil z dvema
"klackalicema".Ker se to ni obneslo zaradi različnih napetosti vzmeti in drugih težav, sem nato prešaltal na novo verzijo.Torej faza penjanja na stisk višinca ,ter planiranje z eno "klackalico". Penjanje v bunt tehniki za začetek odpade-morda kdaj kasneje.
Druga slika je pogled na Sellingov časovnik z
fazami:ugašnje,smer,penjanje,višina,ter z notranjo vgradnjo RDT-domače proizvodnje Bojana iz Škofje Loke.
Na koncu pa še ena gasilska.Opravil sem jo ko sem model metal iz
roke,da dobim pravilno fazo planiranja,ki je osnova za nadaljne
regliranje modela F1C.
l.p.Tone |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 22 Jun 2015 08:25 Naslov sporočila: |
|
|
Moj old timer v F1C je doživel pomladitev. Leskošek in Velunšek prispevata vsak po enega rosija, ki zamenja super tigra, šampion Truppe pa nove zložljive krake.
Smerni dobi torzijsko vzmetenje pomika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 06 Jul 2015 06:38 Naslov sporočila: |
|
|
Kreširan in popravljen s tekme v Zrenjaninu se je ob pomoči Vojca pobral..
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 06 Jul 2015 06:40 Naslov sporočila: |
|
|
V četrtem štartu tekme v Mostarju mi krak elise odbije ročico za vklop bremze. Časa je bolj malo za popravilo .....Bo treba najti doma boljšo rešitev...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
tone vidensek Stara kljuka
Pridružen/-a: 19.07. 2010, 14:47 Prispevkov: 192 Kraj: Dragomelj 122
|
Objavljeno: 18 Jul 2015 09:32 Naslov sporočila: Gradnja modelov,tehnika v modelarstvu |
|
|
Krepko osvežitev v teh vročih dneh prinese Luka z njegovim bogatim znanjem tehnike v motorjih. Tako njegov "železni rosi" dobi ABC kombinacijo z novo gredjo.Pa še pokaže kako se brez težav potegne srajčko motorja ven z cunjo. Tako se moj F1c počasi pomlaja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bogdan Stara kljuka
Pridružen/-a: 22.10. 2008, 06:32 Prispevkov: 4330
|
Objavljeno: 20 Jul 2015 06:21 Naslov sporočila: |
|
|
Deljiv trup je obvezna oprema pri transportu-če ga hočeš imeti v mali kišti. Tako grem tudi jaz (Tone) z "lesenjačo" v to smer.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
hrast Stara kljuka
Pridružen/-a: 19.12. 2011, 18:30 Prispevkov: 112 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: 26 Jul 2015 11:38 Naslov sporočila: |
|
|
Stara cev z komandami iz generacije 1980 bo zamenjana z sodobnimi iz današnjega obdobja
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|